wtorek, 12 stycznia 2016

Wspomnienia powracają!

Dużo osób w najbliższym czasie narzekało na "nowe" Howrse, które ponoć okazało się być zdecydowanie gorsze. Widzimy pełno takich skarg na Forum oraz na prezentacjach graczy, którzy usilnie (i też nieskutecznie) tworzą petycje. Mają one rzekomo pomóc w ulepszeniu Howrse lub przywróceniu starych rzeczy.

Na dziś przygotowałam dla was Pamiętnik, w którym będziecie mogli przeczytać opinię kilku moich znajomych, którzy na Howrse przebywają dłużej ode mnie. Zdecydowanie pamiętają lepiej różne rzeczy, które zostały wycofane oraz mają większą wiedzę na temat gry. Mimo wszystko nie ujawnię ich tożsamości, ponieważ większość z nich zdecydowała się udzielić informacji anonimowo.



♥♥♥





Gracz pierwszy pisze:

Aktywność na forum w procentach - była bardzo przydatna

Stare OJ - nie było tak łatwo jak teraz.

Stary wygląd koni. - były ładniejsze niż te :C

Konie wędrowne z prezentami - mogłyby wrócić, teraz już nie ma takich bajerów .-.  


Gracz drugi pisze: 

Dokonania. Powinny wrócić i tego by mi brakowało, chociaż po zrobieniu ich zniknęłyby i tak z mojego konta.
Głupstwo, że usunęli wpływ pogody na stan zdrowia konia (jeśli położysz go na łące). Nawet to wydawało się za trudne...?

Gracz trzeci pisze:

Najbardziej brakuje mi towarzyszy. Byli ciekawym dodatkiem, który popychał grę do przodu i choć to gra o koniach, zwierzęcy przyjaciele wpasowywali się idealnie. Gdyby ciągle istniały na pewno rozwinęłyby się bardziej.
Ogólnie, cenię sobie realizm, ale brakuje mi tej magii, która kiedyś na Howrse istniała. Doskonałym przykładem są towarzysze, którymi mogły być duchy, smoki. Jedyną pozostałością są właściwie rzeczy z CR i różnego rodzaju maści z ZJ.
Gracz czwarty pisze:

Co najbardziej utkwiło ci w pamięci?
Promocje z początku istnienia naszego serwera. Na jedną czekało się tygodniami i każdy był w stanie uzbierać kupony na boskiego. Przy czym boskie konie były ogromnym wyróżnieniem i dawały wartościowe nagrody. Nowe boskie już takie nie są. W prawdzie są ładniejsze, ale nic poza tym.


Co powinno wrócić, a co zostało słusznie wycofane?

Bardzo brakuje mi towarzyszy. Były całkiem fajnym dodatkiem. Nie wiem czy dużo osób wie o tym, że przed towarzyszami w OJ były króliki i zebry, które później zostały zastąpione prysznicami. Wracając do towarzyszy, wraz z usunięciem ich z gry został zmieniony cel zabaw. Od tego momentu zamiast podnosić PG o 1, 2 podnoszą one UM o nawet 60. PG jest dodawane automatycznie, a zabawy tak naprawdę niewiele dają. Uważam, że jest to duże ułatwienie dla wszystkich graczy, zarówno początkujących jak i zaawansowanych, aczkolwiek szkoda mi towarzyszy. Sama zamiana podnoszenia UM zamiast PG jest dobra. Tak więc podsumowując: Dobrze, że zabawy podnoszące PG zostały zamienione na zabawy podnoszące UM, przy czym 1,2 PG jest dodawane automatycznie, a zdecydowanie powinni wrócić towarzysze jako dodatkowa funkcja gry.

Czego ci brakuje?

W sumie to niczego. No może poza wcześniej wspomnianymi towarzyszami. Gra zmienia się w większości na dobre, chociaż niektóre zmiany to niewypały (chociażby zmienienie przejażdżek - co za idiota wpadł na taki pomysł?). Owlient podejmuje czasami dobre, a czasami złe decyzje. Wiadomo - wszystkich zadowolić się nie da. Ale zbyt duża ilość zmian też nie jest dobra. Był okres gdy robiono wszystko aby ułatwić grę, teraz na szczęście trochę przystopowali. I dobrze. A właśnie, jeśli chodzi o przystopowanie, mogliby zwolnić trochę tempo z promocjami. Tak w zasadzie to najbardziej brakuje mi przerw po promocjach.

Gracz piąty pisze: 

Pamiętam jak nie było Przestrzeni Twórczej. To, czy Twoja praca przejdzie, nie zależało od przypadkowych głosów graczy, tylko od tego, czy była prawidłowo wykonana, o czym decydował Owlient. Wtedy Czarna Perła kosztowała 4 kupony.
Albo Złoty Róg. Trochę świeższy.



 ♥♥♥


Nie były to wszystkie opinie, wybrałam jedynie te najciekawsze. Przyjemnie było wrócić do tych starych czasów, prawda? A może grasz od niedawna? Zobacz - dzisiaj mogłeś dowiedzieć się o starszych rzeczach oraz poznać opinie graczy na ten temat. Większości z powyższych przykładów nie można spotkać już kilka lat, ale gracze nadal je pamiętają. Czy nie lepiej byłoby gdyby... wróciły?

A wy co o tym sądzicie? Jakie rzeczy pamiętacie? Podzielcie się w komentarzach!
asia36.

23 komentarze:

  1. Ciekawy post. Sama pamiętam towarzyszy <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zanim towarzysze weszły było wiadomo, że zostaną wycofane...

      Usuń
  2. Mi bardzo podobała się promocją o kartach np. Kontynentu super nagrody pozdobywałam np. Zestawy nyks, piąte żywioły BEZ WYDAWANIA KUPONÓW

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi bardzo podobała się promocją o kartach np. Kontynentu super nagrody pozdobywałam np. Zestawy nyks, piąte żywioły BEZ WYDAWANIA KUPONÓW

    OdpowiedzUsuń
  4. Towarzyszy rzeczywiście brakuje ale nie oszukujmy się - co wycofano to nie powróci niestety. Jednak poza nimi też fajne były konie wędrowne no i oczywiście zbyt duża ilość eventów (chociaż to jest spowodowane opiniami graczy, -> co jakiś czas są takie ankiety z pytaniem o częstotliwość eventów i zmian) co do zmian to również są one wprowadzane zbyt często tak samo jak nowe boskie konie, które kiedyś były marzeniem i sporym osiągnięciem, a teraz kwestią wydania paru kuponów :/ Zgadzzam się też w 100% z opinią o dokonaniach, mimo że je zrobiłam to jednak bardzo mi ich brakuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grasz w tfm, zgadłam? 8)
      "event" :P

      Usuń
    2. Drogi anonimie...Nie tylko w tfm są eventy ;*

      Usuń
  5. Ja bardzo pamiętam promocję "sałatka owocowa" to tam zdobyłem pierwszego bosiaka, a przy tym wydałem może 5 kuponów? Brakuje mi rozbudowywania boksów- to nie powinno być usunięte. Ktoś Ma mały boks i w nim prysznic- rozbudował go i jest. A teraz? Trzeba usunąć boks i prysznic razem z nim.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tyle dobrze, że Prysznic wraca do zapasów.
      Nie pamiętam tej promocji. D:
      Zapewne była w 2010 lub 2011.

      Usuń
  6. Towarzysze, pamietam, jak dawalam królika... :c

    OdpowiedzUsuń
  7. To podobno wspomnienia być mają, a wyszły kolejne narzekania, że tego nie ma, tamtego nie ma. A w ogóle, panie, dawniej to lepiej było, młodzież taka dobra, jedzenie lepsze, gry fajniejsze, a wszyscy byli młodzi i piękni...

    OdpowiedzUsuń
  8. Mnie się bardzo nie podoba podział na "stare" i "nowe" Howrse.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tu chyba raczej chodzi o atmosferę. Nie oszukujmy się, to ludzie (gracze) tworzą atmosferę gry a teraz nie jest ona najlepsza jak wynika z moich obserwacji na forum.

      Usuń
  9. Mi brakuje głównie towarzyszy, diamentowego jabłka i SS ktore kiedys byla za 5 kuponow, koni wedrownych i tamtej dawnej grafiki Szetlandów i Cobów (szkoda ze nie ma wszystkich masci w VA)... I tej promocji z tym hodowaniem roslin, to bylo super, najbardziej jednak nie przypadło mi do gustu Wielkie Wyzwani, a głównie to to że było ich chyba z 5 pod rząd i nic ciekawego na howrse sie nie dzialo

    OdpowiedzUsuń
  10. Brakuje mi tego, że kiedyś szło coś osiągnąć bez kuponów.. :v
    No i tęsknię za Diamentowym Jabłkiem. Było super. Co z tego, że kilka koni od tego znikało? :'D XD

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja gram od 1 października 2013. Nie jest to dużo, ale swoje pamiętam. Nie pamiętam tylko tego z wybieraniem przez owilent w CR i tego z prysznicami.
    Mi brakuje dokonań. One dawały kolejny cel, miałam co robić. Na trofeach mi nie zależy, w czołówce się nie znajdę, a mało nic nie daje.
    Najbardziej w grze trzyma mnie mój boski "Je t'aime" i promocje, których myślę, że nie usuną. Kiedyś w grze było lepiej, nikt mnie "trzymać nie musiał". A konie też wyglądają gorzej. Chociażby szetlandy, które są bardziej puszyste. luzytany i andaluzy kiedyś wydawały mi się okropne. Teraz je dopiero doceniłam, jakie były ładne.
    haha, te czasu, gdy w grze było najwięcej arabów, na drugim miejscu był angliki, trzecie fryzy. Teraz karoszki spadły aż na siódme, a angliki trzecie. Mimo tego, że arabów jest dwa razy więcej w grze, i to musiałoby długo potrwać, to w grze jest coraz więcej osób. I nie wiem jak długo to potrwa, ale jak araby nie prześcigną luzytanów w PG, to za niedługo luzytańskich będzie więcej.
    Mnie to niepokoi. Wolę o wiele araby i te czasy, gdy były królami howrse xd. Każdy miał ich dużo.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja najbardziej teśknię za wyglądem Pinto :(

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja gram od 2014, ale widziałam dużo zdjęć sprzed przeróbki i moim zdaniem szkoda, że tyle zmienili.Poza tym mam koleżankę która mi wiele opowiadła

    OdpowiedzUsuń
  14. Towarzysze...
    Brakuje mi ich. Mam tylko królika z towarzyszy.

    Pozdrawiam!



    Sweet Dogs

    OdpowiedzUsuń
  15. Najbardziej szkoda mi... łąk, towarzyszy i DJ. I... Skrzyni Skarbów? Tia. Administracja też się znacząco zmieniła. Uważam, że teraz rzadko można spotkać zrozumienie ze strony adminów.:(
    Ale fajnie powspominać^&^

    OdpowiedzUsuń
  16. Mi najbardziej brakuje starego wyglądu koni.... Np. Coby irlandzie, takie słodziaki a teraz wyglądają jak paskudne konie robocze :( Brakuje mi też towarzyszy. Teraz żadko co gzie można je spotkc, a jeśli onnie m a KF to zdechnie, i liczba towarzyszy wciąż maleje. Niemożliwością jest wręcz zdobycie dego trofeum ,,Trofeum Zostań hodowcą koni związanych ze wszystkimi towarzyszami - zwierzętami" Założę się że conajmniej połowy towarzyszy już nie ma na howrse... :(

    OdpowiedzUsuń