środa, 14 maja 2014

YourLayout - kreator prostej prezentacji

YourLayought jest prostą i dostępną dla każdego aplikacją, a właściwie kreatorem do tworzenia prostych prezentacji. Jedyną potrzebną rzeczą do tworzenia są chęci :)

YourLayout został stworzony 21 marca 2014 przez Mikim7. Jak sam napisał:
"   Dzięki niej użytkownik może wygenerować wielookienkową prezentacje. Ponad 30 ustawień, sprawi, że twoja prezentacja będzie jedyna w swoim rodzaju! Spróbuj już teraz i stwórz pierwszy projekt. Korzystanie z aplikacji jest darmowe!"

Jak wygląda to w praktyce?
Otóż wchodząc na stronę yourlayout.za.pl szukamy dobrze widocznego przycisku "Do dzieła". Po kliknięciu na niego przejdziemy do podstrony, na której wpisujemy swój nick lub imię. Nie musi być ono prawdziwe, aczkolwiek zapisze się na komputerze z którego korzystacie, więc to od Was zależy co będziecie za każdym razem widzieć.
Po zapisaniu swojego przechodzimy do kreatora.
Kreator podzielony jest na 5 głównych kroków. W każdej z nich zajmujemy się czymś innym.

Krok 1/5
W tym kroku zajmujemy się podstawami prezentacji czyli:
wybieramy rozmiar, zaokrąglenie rogów, obramowanie i cień tła, kolor, ewentualnie obrazek.
Przy wklejaniu adresu obrazka musi być to kod bezpośredni. Aby go zdobyć należy kliknąć prawym przyciskiem myszki na obrazku i wybrać Kopiuj adres URL grafiki (lub coś w tym stylu). Zaletą tej opcji jest możliwość wstawienia swojej grafiki lub wybrania jakiejś darmowej. Darmowe grafiki znajdziemy na stronach z tapetami na pulpit :)
Kolejnymi ciekawymi opcjami jest powtarzanie obrazka oraz położenie. Za pomocą tej ostatniej opcji wybieramy jak ma wyglądać nasze tło.

Krok 2/5
Krokiem 2 jest umiejscowienie tzw. bloczków czyli mówiąc prościej  - ramek.
Aby powiększyć bloczek należy złapać za prawy dolny róg i pociągnąć.

Krok 3/5
Personalizacja bloczków to ustalenie wyglądu ramek. W tym kroku dokładnie ustawiamy jak mają one wyglądać. Możemy wybrać ich kolor, obramowanie a nawet położenie tekstu.

Krok 4/5
W tym kroku dopieszczamy nasze ramki. Tu możemy wybrać kolor, wielkość, rodzaj czcionki. Jest to jedna z najfajniejszych opcji ponieważ nie wszyscy wiedzą jak to robić przy tworzeniu kodu samodzielnie. Jeszcze jedną fajną opcją jest możliwość wybrania kursora. 

Krok 5/5
Ostatni krok jest już tylko dokończeniem naszej prezentacji. Tutaj wpisujemy login. Będzie on automatycznie wygenerowany, na podstawie tego co wpisaliście na samym początku. Na szczęście można go zmienić.

Po ukończeniu prezentacji pojawia się ostatnia podstrona, będąca podglądem dotychczasowej pracy. Po lewej stronie znajduje się okienko z kodem, który należy wkleić na swoją prezentację w trybie HTML.

I to wszystko. Sami widzicie jak prosto można zrobić fajną prezentację.
mugi-chan

20 komentarzy:

  1. Wow
    nie wiedziałam że coś takiego istnieje

    moe

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj,
    chciałam się zapytać czy jeśli w regulaminie pisze że nie można handlować wygenerowanymi kodami.To czy to oznacza że nie można wykorzystywać tego programu do robienia grafik np. w spółce graficznej i sprzedawania ich innym za np. eguus?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zakaz handlu wygenerowanymi kodami oznacza zakaz sprzedawania kodów, dlatego nawet będąc w spółce graficznej nie można robić w nim prezentacji, a później ich sprzedawać.

      Usuń
    2. mugi! Mam problem. Gdy wchodzę w "Stwórz własną prezentację!" czy coś takiego to nie ma opcji przedstaw się i wyskakuje tylko białe tło.

      Usuń
  3. Wykonałam 1 krok, klikam "Przejdź dalej" i mi wyskakuje jakiś błąd 414 czy coś takiego...

    OdpowiedzUsuń
  4. YourLayout został ulepszony dlatego instrukcja jest już nieaktualna. Co do błędu 414 to jeden z najczęstszych błędów, nie wynikających z winy właściciela strony czy użytkownika. Tymczasowo strona została zablokowana ponieważ została przeciążona lub wystąpił błąd u operatora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mugi zrobiłam już całą prezentację, ale nie wiem jak napisać coś, np. O mnie w ramkach, a gdy chcę te napisy w ramkach skasować i napisać swoje usuwa mi się cała prezentacja. Jak napisać w tych ramkach?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdy wstawisz prezentację na howrse (w trybie HTML) to po zapisaniu i ponownym uruchomieniu edycji prezentacji będziesz mieć możliwość edycji tekstu.

      Usuń
  6. Mam już zrobioną całą prezentację, właśnie skończyłam wklejać nagłówki i gdy klikam strzałkę to nic się nie dzieje! D: Co zrobić?! Tyle czasu nad nią siedziałam... :c

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już ogarniam... Nie można dać więcej niż 4 nagłówki. :D

      Usuń
    2. Można dodać więcej

      Usuń
  7. Ale po 3 dniach się usuwa :(

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja próbowałem powiększyć bloczek na tablecie i się nie da :(

    OdpowiedzUsuń
  9. Bez obrazy, ale ten youlayot jest do niczego. Wezme dwa bloczki, generuję i znikają. Tak samo z nagłówkami. Albo znikają, albo przenoszą się w inne miejsce -_-

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie działa. Nie dość, że strona ma inny adres (http://yourlayout.tk/) to jeszcze nie spełnia swojej roli. Dwa razy próbowałam zrobić prezentacje - najpierw rameczki wyszły gdzie indziej, a potem w ogóle nie reagowała gdy klikałam. Nawet napisałam do twórcy, ale chyba nie ma go już na Howrse.

    OdpowiedzUsuń
  11. Niby ok, ale...
    zmniejsza mi się się zdjęcie-chyba są błędy w kodzie :/
    Co robić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak mam, ale mi się powiększa :'( [a była taka fajna i się zepsuło]

      Usuń