poniedziałek, 24 marca 2014

Koń jako źródło dochodu.

W poprzednim poście pisałam o zarabianiu na jednorożcach. W tym chcę pokazać coś o czym wielu (jak nie większość) graczy zapomina. Koń sam w sobie nie musi być nie wiadomo jak dobry aby dobrze zarabiał.
Możliwości zarobku mamy sporo: pokrycia, zawody, sprzedaż.
W dalszej części postu opiszę dwie z tych możliwości.


Zawody
Im lepszy koń tym więcej możemy zarobić. To jest pewne. Nie musi być maksymalnie wytrenowany aby przynosił zysk. Wystarczą 3 umiejętności wykorzystywane w danym typie zawodów. Tak przy okazji à propos zawodów. W klasyku najbardziej opłacalne są zawody w ujeżdżeniu a najmniej w skokach i przełaje. W westernie praktycznie wszystkie mają taką samą opłacalność. To jaki zysk możemy uzyskać puszczając konia na zawody zależy właśnie od tych 3 umiejętności wspominanych wcześniej.
Pozostaje jeszcze kwestia GP. Jeśli nie należysz do żadnej prestiżowej hodowli odpuść sobie. Uwierz mi - nie warto. Nawet jeśli kupisz najlepszego konia z hodowli i zapłacisz za niego krocie, wytrenujesz go tak jak powinno się trenować konie i dasz mu wszystko co można dać, i tak nie zajmie 1 miejsca. Hodowle zawsze dla siebie zostawiają najlepsze źrebaki (jeśli kupisz konia o godzinie 20 to w hodowli urodzą się lepsze źrebaki o 21. Jeśli kupisz o 23 to nie zdążysz go wytrenować). Oczywiście inne nagrody za GP też są kuszące, ale tak szczerze mówiąc, jeśli koń zajmie 3 miejsce otrzyma 10 diamentów. Przy odpowiednim bonusie jest to 20 diamentów. Wątpię aby taki zarobek ucieszył osobę która wydała na takiego konika min 5 kuponów. Nawet w przypadku gdy koń nie wejdzie do pierwszej setki otrzymasz 1 000 Equus. To mało? Ja na GP puszczam konie, które nawiną mi się pod rękę i mają akurat ekwipunek. Rzadko kiedy coś poza tym. Dzięki Sile Tajfunu za jednego konia zarabiam 2 000 Equuus, a Efekt Tornada pozwala mi zapisać (zamiast 2-óch koni) po 4 na każdą specjalizację. W ten sposób zarabiam po 16 000 Equus dziennie.

Pokrycia
W zależności od konia, pokrycia potrafią przynieść spory dochód. W poprzednim poście pisałam ile można zarobić na pokryciach jednorożcami, więc w tym poście nie będę już wspominać o nich. Na zwykłych koniach też można zarobić. Najlepiej idą pokrycia czystej krwi. Jeśli Twój konik ma w danym czasie najwyższe PG na pokryciach to spokojnie możesz wołać po 7 500 Equus. Niestety takie wolno idą. Osobiście bardzo lubię wystawiać pokrycia konikami które nie są najlepsze, a różnica w PG pomiędzy tym naj a moim jest niewielka. Gdy gracz ma do wyboru wziąć pokrycie od konia z max PG za 7 500 Equus i widzi moje pokrycie za załóżmy 4 500 Equus, a różnica w potencjale wynosi ok 3-5 to logiczne jest że nie będzie przepłacał.
Drugą sprawą są konie które nie są zbyt dobre. W takim przypadku sprawdzamy ceny na pokryciach. Najpierw wpisujemy maksymalną kwotę jaką chcielibyśmy za naszego konika, a następnie patrzymy ile PG ma najlepszy koń dostępny za tą kwotę. Jeśli PG jest większe niż u naszego konia, cenę musimy obniżyć (w przeciwnym razie szanse na wzięcie pokrycia są bardzo małe). Gdy już ustalimy za jaką kwotę nasze pokrycie pójdzie, po prostu je wystawiamy. Najlepiej to robić w godzinach 16-20. O tej porze idzie najwięcej kryć.
Zapomniałam wspomnieć o wizualności konia. Wielu (początkujących) graczy wchodząc na pokrycia szuka konia, który im się podoba. Sama gdy zaczynałam grę, tak właśnie robiłam. Wybierałam konia, który mi się podobał. Dopiero później okazywało się że źrebak ma np. 5 różnych ras, a ja chciałam aby był czystej krwi.
Wracając do tematu. Dobrym sposobem jest danie konikowi ZJ. Oczywiście nie oznacza to że będzie on rozchwytywany. Na pewno pomoże mu to w zdobyciu paru chętnych na jego pokrycie, a to już wystarczy.
Popatrzcie u siebie w konikach. Na pewno jakiś się znajdzie, którego z całą pewnością nazwiecie moja żyłka złota. U mnie jest to raptem 5 koni. Moja złota piątka :) Ten tytuł noszą koniki, którymi wystawiam pokrycia i niemal zawsze następnego dnia już ich nie ma. Każdy ma takiego konika. Głównym problemem jest systematyczność wystawiania pokryć. Jeśli będziecie robili to codziennie, na 100% coś zarobicie. Jeśli nie dzisiaj to jutro. Jeśli nie jutro to oznacza, że trzeba obniżyć cenę i spróbować następnego dnia. I tak dalej.

mugi-chan

3 komentarze:

  1. Bardzo przydatny post :-)

    patrol

    OdpowiedzUsuń
  2. Super post <3

    xxxLaskaSanderkaxxx

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie ponad 31 pokryć ma koń z um dużo poniżej 1000. Co prawda pokrywa za 500 eq, ale wcześniej i za 5000 eq przyjmowali. What the...?! He he, nawet nie ma jakichś świetnych bonusów. Wiem, że blog zamknięty i z tego powodu przykro mi odrobinę... Naprawdę dużo zawdzięczam Tobie Mugi. Całe moje hwr opiera się na tym blogu. Mam nadzieję, że kiedyś zovaczysz ten komentarz :))

    OdpowiedzUsuń