czwartek, 20 lutego 2014

Zakładanie Ośrodka Jeździeckiego

Tworzenie prestiżowego ośrodka jeździeckiego wymaga czasu i cierpliwości. Ten post nie jest instrukcją jak stworzyć idealny OJ. Jest tylko podpowiedzią co należy zrobić, aby ośrodek dobrze prosperował.

Zanim zdecydujemy się otworzyć swój ośrodek warto zastanowić się nad jego nazwą gdyż później nie będzie można jej zmienić bez resetowania OJ. Różne modyfikacje nazwy "Koński raj" czy "Pod szczęśliwym koniem" na dłuższą metę zaczynają się nudzić. Gdy szukamy boksu dla naszego konia często trafiamy na takie nazwy, a lepiej gdy nazwa jest oryginalna.

Pierwszą istotną rzeczą w zakładaniu dobrze prosperującego ośrodka jest nie kupowanie boksów. Był to pierwszy i poważniejszy błąd jaki popełniłam przy zakładaniu OJ gdyż przez to długo nie mogłam odbić się od dna, a proces zdobywania prestiżu trwał bardzo długo (w zasadzie czego mogłam się spodziewać skoro OJ założyłam trzeciego dnia po rejestracji, nie znając gry i przez dłuższy czas olewając go).


Jak już wspomniałam, zaraz po założeniu OJ nie kupujemy boksów. Zrobimy to później. Dysponując 25
000 Equus do 15 000 przeznaczamy na łąki, najlepiej żyzne, dwu akrowe. Nie warto kupować łąk nie żyznych gdyż to później się na nas odbije i będzie trzeba je usunąć aby utrzymać wysoki poziom żyzności.

Teraz dużo zależy od pór roku. W lecie siejemy pszenicę lub rzepę (jak kto woli). Sprzedaż rzepy jest bardziej opłacalna niż pszenicy, aczkolwiek gdy sprzedamy ściółkę ze słomy - zarobimy więcej. Wybór pozostaje do Waszej dyspozycji.
Wiosną koniecznie nasiejcie dużo marchwi. Dopiero gdy na stanie będziecie mieć ponad 1 000 sztuk zostanie ona pokazana w wyszukiwarce podczas rejestracji konia w boksie.

Gdy uznacie, że Wasz OJ ma wystarczająco dużo funduszy, możecie zabrać się za kupno boksów. No i tu
dam Wam radę: nie kupujcie dużo. Popełniłam kiedyś ten błąd i teraz zastanawiam się czy nie usunąć ich kilkadziesiąt. Swojego czasu kupiłam ponad 140 boksów (najmniejszych). Teraz ulepszenie jednego kosztuje 90 000 - 110 000 Equus. Nie mogę sobie pozwolić na ulepszenie aż tylu boksów chociażby na 2* dlatego, tracę dużo punktów w kategorii miejsce. No i dużo schodzi ściółki. Dlaczego ich nie usunę? To proste - szkoda mi kasy, którą na nie wydałam i tyle. Duża ilość boksów wiąże się też z tym że potrzebna jest większa ilość stajennych, instruktorów jazdy oraz łąk. Na każde 20 boksów potrzebny jest 1 stajenny. Na każde 30 - 1 instruktor jazdy. Na każde 2 boksy 1 akr łąki.
A tak przy okazji, jak mowa o funduszach. Nie ustawiajcie nie wiadomo jakiej stawki za dzień. Im wyższa tym bardziej zniechęca, a na dobrą sprawę, wcale na tym się nie utrzymacie.
Poza stawką dzienną poruszę jeszcze jedną rzecz. Mianowicie chodzi mi o minimalny poziom zakwaterowania. Na początek dobrze aby był ustawiony. Nie jakiś duży, ale też nie bardzo mały. Myślę że ok 300 na start będzie dobre. Następnie co jakiś czas należy zwiększać ten poziom, ale nie gwałtownie  i o małe różnice. W wyszukiwarce boksów pokazywane są na samym początku najlepsze ośrodki. Dopóki Wasz OJ nie zdobędzie prestiżu, żaden dobry koń nie będzie rejestrowany.

Mam nadzieję, że ten post pomoże w założeniu dobrego OJ.
mugi-chan

9 komentarzy:

  1. Pomocny post, w prawdzie ja juz od dawna mam OJ. Niestety, zaniedbalam go i zasatanawiam sie czy nie zresetowac.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli masz trochę funduszy odłożonych i pozakupywane łąki to nie warto resetować. Chociaż jeśli OJek potrzebuje gruntownego remontu to czemu nie :)

      Usuń
  2. MOŻNA ZMIENIĆ NAZWĘ, W PREZENTACJI OJ! HAHA, BLOGERKA SIĘ POMYLIŁA!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A bo ty się nie mylisz :/ Myślisz, że jak raz ktoś wyżej postawiony od ciebie się pomyli to równocześnie ty stajesz się kimś? Jeśli tak to się mylisz! Mugi ma wyższy staż niż Ow! Nie znam nikogo, kto prócz tak dobrze radzi sobie z grafiką i KAŻDYM działem na Howrse.

      Usuń
    2. Szczerze mówiąc to można zmienić nazwę, aczkolwiek w momencie pisania postu było to niemożliwe. No cóż szkoda, że niektórzy gracze nie potrafią patrzeć na datę publikacji posta :)
      Co do miłych słów - dziękuje.

      Usuń
  3. Mam pytanie. Mam już OJ dość stary. 100.000 funduszy, sporo łąk (żyznych i nie) i około 7 boksów. OJ się nie rusza. Nikt się nie rejestruje i nie ma gotówki. Zawody też są marne (rzadko się odbywają i nie łatwo zarobić startując) Co mam zrobić, żeby zaczął odnosić sukcesy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli masz takie ogromne zapasy funduszy to ośrodek jest w idealnym stanie do rozruszania go :) Przy 7 boksach nie potrzebujesz dużo łąk, dlatego spokojnie można usunąć te nieżyzne (mam na myśli łąki jałowe, czyli "żółte"). Łąki żyzne wystarczy zostawić odłogiem na kilka dni. Odzyskają żyzność i będą idealne. Na 7 boksów potrzebujesz tylko 3,5 akry czyli 2 średniej wielkości łąki. Dobrze jest zakupić sobie 4-5 średnich, żyznych łąk na uprawy i uprawiać na nich pszenicę, rzepę, len, marchew (oczywiście wszystko w określonych porach roku). Pszenicę, ściółkę ze słomy którą otrzymamy po zebraniu pszenicy oraz rzepę sprzedajemy i dzięki temu mamy kasę na dalszy rozwój OJ. Dobrze jest zmniejszyć stawkę za zakwaterowanie do 10 Eq, bo na dobrą sprawę nie ma z tego żadnego zarobku. Co do minimalnych umiejętności wymaganych do zarejestrowania to dobrze by było aby jakieś były ustawione. Na początek np. 300, a później je stopniowo zwiększać, no i nie przedłużać na zbyt długo pobytu aktualnie zarejestrowanym koniom, bo z czasem będą tylko obniżać prestiż, a nie da się wywalić konia z ośrodka. Jednym wyjątkiem jest zepsucie boksu do 100%, ale szkoda boksów. Im wyższy prestiż tym szybciej rejestrują się konie w OJ. Jeśli chcesz to podaj mi nazwę swojego ośrodka. Zarejestruję w nim kilka swoich koni.
      Co do zawodów to sytuacja wygląda tak jak z rejestrowaniem koni w ośrodku - na początek muszą mieć mały poziom wymaganych umiejętności, a z czasem je zwiększać. Jeśli od razu zrobisz je trudne, nikt nie będzie brał w nich udziału. Taka mała rada - jeśli masz możliwość rejestracji swoich koni w zawodach, to rejestruj ponieważ zawody w których jest zarejestrowany jakiś koń szybciej się odbędą niż takie, w których nie ma żadnego konia.
      Wydaje mi się że poruszyłam wszystkie istotne szczegóły.

      Usuń
  4. Przydatny post. Jak zarobić dużo Equus na to wszystko? Jak jest poradnik na zarobienie Equus, to sorry, ale jak nie ma to stwórz. PS: Trzeba mieć klucz biznesowy do założenia? Czy można nie mieć... Nie stać mnie na klucz, a chcę mieć OJ.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma potrzeby kupowania Klucza Biznesowego. Wystarczy trochę poczekać.
      Teraz po niedawnych zmianach gdy zostały połączone fundusze możesz zarobić sporo Eq na koniach (http://alter-mugi.blogspot.com/2014/03/kon-jako-zrodo-dochodu.html) ewentualnie siejąc pszenicę lub lucernę (dawną rzepę) i sprzedając je. Dodatkowo warto zamienić łajno na nawóz. Dzięki temu zysk z nawozów będzie większy niż z łajna.

      Usuń